Полтавські дорожники пробили дно на 3,77 мільярди
Агентство місцевих доріг Полтавської області віддало найбільший дорожній підряд новоствореній компанії з фіктивним бенефіціаром, який ще три роки тому перебував у розшуку. Про це пише видання “Олігарх”.
21 грудня став знаменним днем для Агентства місцевих доріг Полтавської області. У цей день ним було підписано найбільший дорожній контракт нинішнього року вартістю 3,77 млрд грн на 3-річне експлуатаційне обслуговування доріг регіону.
До тендеру були допущені всього два учасники – ТОВ «РДС-Полтава» та ТОВ «Автомагістраль-Південь». Перша компанія була створена в жовтні цього року і до середини листопада була 100% донькою одеського ТОВ «Ростдорстрой». Як писав «ОЛІГАРХ», її бенефіціарами є Євген Коновалов і Юрій Шумахер, яких включають до складу найближчого оточення мера Одеси Геннадія Труханова. Що стосується ТОВ «Автомагістраль-Південь», то біля витоків створення компанії стояв ще один одеський бізнесмен Олександр Бойко, відомий як бізнес-партнера Олександра Жукова – колишнього тестя Романа Абрамовича і екс-господаря «Ростдоростроя».
- Читайте також: Губернатор Полтавщини: всі дороги, які відремонтували протягом року, непридатні для використання
Примітно, що в процесі проведення тендеру «Ростдорстрой» активно розчищав дорогу «дочці», наполягаючи на посиленні умов тендеру. Спочатку одесити переконали полтавських чиновників збільшити забезпечення, необхідне для участі в конкурсі. За наполяганням «Ростдорстроя» розмір банківської гарантії було піднято з 1 млн грн до 30 млн грн. Потім, за наполяганням «Ростдорстроя», організатори внесли в умови тендеру додаткову вимогу до учасників у вигляді збільшення кількості асфальтобетонних заводів для виконання конкурсних робіт, а також необхідність мати в наявності виробничу базу або асфальтовані майданчики для розміщення техніки і зберігання матеріалів не менше ніж в 15 районах Полтавської області.
Все це помітно полегшило одеситам завдання отримання рекордного підряду. Після посилення умов місцеві претенденти, типу ТОВ «ДРСУ Полтава», які зондувати можливість участі в тендері, не пройшли за кваліфікаційними вимогами.
Рішення про допуск ТОВ «РДС-Полтава» та ТОВ «Автомагістраль-Південь» замовник прийняв 28 листопада, а за тиждень до цього стало відомо про появу у «РДС-Полтава» нового мажоритарного засновника.
«Ростдорстрой» поступився 75% часткою в компанії зареєстрованій в Польщі структурі під назвою Piaseczynska Drogowa Budowlana Kompania (Пясечінська дорожня будівельна компанія).
На перший погляд, можна було подумати, що в проект зайшли європейські дорожні інвестори, але в реальності все виявилося не так. Стовідсотковим власником Piaseczynska Drogowa Budowlana Kompania був 39-річний житель міста Зіньків Полтавської області Олександр Полюлях. За мірками свого міста, це яскравий представник «менеджменту середньої ланки». Як з’ясував «ОЛІГАРХ», до останнього часу Полюлях працював заступником начальника зі збуту Зіньківського філії «Полтаваобленерго», де отримав близько 250 тис. грн зарплати в 2018 р, і є гордим володарем седана Kia Rio. Природно, повірити в те, що один з найбільших дорожніх підрядників України «Ростдорстрой» погодився стати молодшим партнером людини з таким скромним для дорожньої галузі бекграундом, може тільки дуже наївний спостерігач.
Боротьба «РДС-Полтава» з «Автомагістраль-Південь» тривала всього три раунди, за які новачок знизив свою пропозицію з 3,835 млрд грн до 3,775 млрд грн, після чого «Автомагістраль-Південь» здалася. 5 грудня «РДС-Полтава» був визнаний переможцем рекордного тендеру, після чого Агентство місцевих доріг Полтавської області почало фінальну фазу – підготовку до підписання контракту. Пауза затягнулася на два тижні, і лише 21 грудня договір був підписаний.
Примітно, що з боку замовника договір підписав не директор Агентства місцевих доріг Полтавської області Олексій Басан, а його заступник Андрій Заїка. А ще більш примітним виявилося те, що за кілька днів до підписання, як з’ясував «ОЛІГАРХ», Полюлях вийшов зі складу засновників Piaseczynska Drogowa Budowlana Kompania, а 100% частку в ній отримав ще один українець – такий собі Іван Темнохуд 1990 року народження.
«ОЛІГАРХ» провів невелике розслідування, щоб зрозуміти, що це за людина. І він виявився ще більш схожим на номінального власника, ніж його попередник. Іван Темнохуд 1990 року народження в Україні виявився всього один – і мова йде про людину з досить проблемною репутацією. Це уродженець Харківської області, який кілька років тому змінив місце реєстрації на село Слиньків Яр Диканського району Полтавської області. А в 2016 році Краснокутський районний суд Харківської області оголосив Темнохуда в розшук.
Хто стоїть за згаданим Темнохудом, можна тільки здогадуватися. Але є, як мінімум, одна примітна географічна схожість. Агентство місцевих доріг Полтавської області повністю належить Полтавській обласній державній адміністрації, яку з листопада очолює Олег Синегубов. Це юрист з Харкова, який мав великий досвід роботи в органах МВС і до переїзду в Полтаву з 2015 року був деканом факультету №6 Харківського національного університету внутрішніх справ. А під час парламентських виборів Синегубов був довіреною особою харківського девелопера Олексія Красова – нинішнього «Слуги народу», який очолює підкомітет з питань протидії корупції в сфері екології та природокористування.