Перевізники хочуть збільшити вартість проїзду
Перевізники хочуть підвищення вартості проїзду адже возити по 10 пасажирів збитково.
Нині містом курсує приблизно 40% приватного громадського транспорту. Приватні перевізники начебто просять підвищення вартості проїзду та масово не виходять на маршрути.
Натомість увесь комунальний транспорт виїхав. Про це сказав Олексій Чепурко, заступник міського голови з питань житлово-комунального господарства у четвер, 19 березня.
Таку ситуацію маємо на другий день після введення обмежень щодо кількості пасажирів у зв’язку з можливим поширенням коронавірусу та штрафів, якими карають за невиконання вимог.
Михайло Костов, власник ТОВ «Євробус», сказав: дійсно, єдина можливість хоч якось заробляти в умовах дії обмежень – підвищити вартість проїзду, а також отримати від міста компенсації.
«Нині потік пасажирів знизився на 70%, навіть понад це. Коли ввели обмеження – не більш ніж 10 пасажирів, це додатково зменшило кількість. Сьогодні у нас з 46 автомобілів виїхали 16, адже немає рентабельності. Ми прибрали великі авто повністю, залишили «Богдани». Ще одна причина – 9 водіїв з температурою, їх лікар сьогодні не випустив на маршрут».
Голова «Асоціації перевізників Полтавщини» Юрій Лупаєнко сказав: підвищення вартості не допоможе, тож про це місто не просив.
«Ми нарвалися на два штрафи через перевезення понад десяти людей. А це – від 17 тис. до 34 тис. грн на водія, і 5 тис. грн – на посадову особу. Учорашній день прожили користуючись з внутрішніх ресурсів підприємств. Заробітну плату заплатимо потім, а дизпаливо використовуємо те, що мали. Сьогодні ще залишалися кошти – заправилися. Якщо закінчаться гроші і компанії перестануть нам надавати паливо у борг, ми просто не зможемо виїхати. Щоб заправити МАН, потрібно 3 тис. грн. Щоб зібрати ці гроші, потрібно 600 людей. Водій за день робить 12–13 кіл. Навіть якщо 18 кіл він зробить, то збере максимум 400–500 людей. Навіть заправитися не вистачає.
Лупаєнко сказав, що сьогодні виїхали лише дизельні автобуси, але без кондукторів. Так намагаються економити. Деякі водії відмовилися працювати: через паніку навколо коронавірусу та відсутність заробітку.
Міська влада та перевізники також дискутують і щодо перевезення пільговиків. У соціальних мережах люди скаржаться: приватники начебто відмовляють їм у проїзді. Лупаєнко ж говорить: безкоштовно перевозять, адже нічого з цим зробити не можуть. Варто було відмовити – почали телефонувати з поліції, та погрожувати штрафами. Але, за його словами, безкоштовні перевезення ще більше знижують рентабельність роботи.
Михайло Костов взагалі не розуміє, куди під час карантину можуть їхати пільговики:
«Машина може перевозити по 10 людей. Ті, хто їде, вони їдуть на роботу. Куди наразі можуть їздити пільговики? Нині про тих, хто отримує пенсію, а не працює. Дайте, будь ласка, можливість сісти тим, хто їде працювати. Нині перевозити власним коштом пільговиків ми не можемо, ми й так збиткові».
У деяких містах України влада тимчасово скасувала пільги. У Полтаві ж, станом на 19 березня, жодного документу, що підтверджує право відмовити у безкоштовному проїзді, перевізники не мають.
«Нині цю проблему ми відпрацьовуємо з юристами. Обговорюємо це з нашим депутатським корпусом – є різні бачення. Ми чекаємо висновків юридичного департаменту щодо того, чи маємо ми правові підстави це обговорювати», – сказав Чепурко.